НЕЗАПЕРЕЧНА КРИТИКА
Липень 2011 |
Про мистецтво й ремісництво Юрія Кирика |
В українській літературіпопулярність русалки конкурує з відьмою. Ці два демонологічні образи стали улюбленими персонажами у творах багатьох українських письменників. Якщо говорити за образи русалки і мавки як її лісового різновиду, то їх зображено в таких творах українських класиків, як балада «Заманка» Левка Боровиковського, у поезії Тараса Шевченка «Причинна», «Утоплена», «Русалка», у драмі-феєрії Лесі України «Лісова пісня», повісті Михайла Коцюбинського «Тіні забутих предків», драматичній поемі Олександра Олеся «Над Дніпром», драмі Гната Хоткевича «Непросте». Очевидно, що образ русалки ще довго буде збуджувати уяву багатьох українських авторів. Але кожен, хто захоче виписати свій образ русалки, має пам’ятати про те, що до нього класиками вже створено галерею цих демонічних істот. І тому вносити треба щось яскраве й сучасне, як, скажімо, Валентин Тарнавський у повісті-феєрії «Дисертація», що в образі духа верби зобразив жінку, яка опинилася в помешканні самотнього молодого чоловіка. Львівський автор Юрій Кирик теж вирішив зробити свій внесок, додавши до списку класиків власні образи русалок. У невеликому прозовому творі «Незаспокоєні покійниці (У Синьовидному на Купайла)» він спробував подати свою буколічну картину на купальську тему. Юрій Кирик – не початківець у літературі. Його малі прозові твори, особливо такі, як «Гальшка з Бівакової», «Фарабунда», «Трагічне кохання до зрадливої Мілки», позначені вправністю і непоганим стилем. Особливо добре дається автору органічна для його письма галицький діалект. Своїммалимпрозовим творамЮрій Кирик полюбляє давати такі жанрові означення, як новелетка, образок, етюд, замальовка, мініатюра, які використовували письменники в часи Михайла Коцюбинського. У«Незаспокоєнихпокійницях(У Синьовидному на Купайла)» ліричний герой приїджає автомобілем на облюбоване місце відзначити Купальське свято. Але місцева громада войовничих християн заборонила вшановувати давнього язичницького бога, і ліричний герой робить це сам. Він засинає на березі річки біля вогню і просинається від співу русалок. Його зваблює одна з русалок і забирає на той світ. |



Найважливіше
з теорії детективу!
Знайомтеся з цікавими статтями і доповнюйте рубрику своїми теоріями та практичними історіями. Чекаємо на ваші листи за адресою: lit-jur-dnipro-zav.proza@kas-ua.com
ОГОЛОШЕННЯ
До уваги передплатників!
Друкована та електронна версії журналу «Дніпро» виходять щомісячно!
Передплатити журнали можна:
на сайті:
www.dnipro-ukr.com.ua;
за телефоном:
(044) 454-12-80;
у відділеннях «Укрпошти».

ЦИТАТА ДНЯ
«Текст – це лише пікнік, на який автор приносить слова, а читачі – сенс»
(Цвєтан Тодоров)

УВАГА!!!
Пропонуємо всім охочим узяти участь у написанні літературно-критичних статей про нобелівських лауреатів.
Чекаємо на ваші роботи про Томаса Еліота до 31 липня 2016 року.
Найкращу статтю буде опубліковано на сторінках журналу.
Роботи надсилайте за адресою: lit-jur-dnipro-zav.proza@kas-ua.com (із позначкою "Нобелівка").