Серпень 2011

Обличчя сучасної драми

Андріана Стахів, Божена Городницька

На зламі червня-липня стартував у Львові, а на фінішну пряму вийшов на Міжнародному фестивалі мистецтв «Fort.Missia»  ІІ Фестиваль сучасної драматургії «Драма.UA». І якщо торік дебютний фест відбувався під закликом «Врятуй драму!», то цьогорічним гаслом марафону стало «Обличчя драми». Організатори кажуть: «Ми віримо, що дивлячись в обличчя сучасної драми можна побачити самих себе і реальність навколо». Відтак цього року фест намагався всебічно показати «обличчя» врятованої торік сучасної драматургії, познайомити глядачів з різними її проявами, з ідеями та можливостями сучасних авторів, а також режисерів та театрів, які працюють у цій галузі.

Досліджуючи нове, опираючись на кращі зразки європейської драматургії, аудиторія мала змогу стати безпосереднім учасником процесу створення і обговорення найновішої драматургії разом з відомими драматургами, режисерами, акторами і критиками.

Родзинкою «Драми. UA» цього року стала концентрація уваги власне на авторському драматичному тексті, тому в основу фестивалю лягли перш за все читання. Торік це були в основному постановки за п’єсами сучасних драматургів. А вистава все ж відображає більшою мірою позицію режисера, ніж автора. Адже кожен текст має, як мінімум три прочитання —авторське, режисерське і глядацьке.

Читки відбувались у рамках кількох програм. Програма «Драматургія дітям» відкривала фестиваль у книгарні «Є», впродовж двох днів збираючи чимало зацікавленої публіки. Молоді драматурги із задоволенням пишуть п’єси для дітей. Вони шукають незвичні історій для своїх п’єс, вигадують нових героїв, які б захоплювали дитячу уяву та дозволяли домальовувати картинку самому. Проект «Драматургія дітям» мав на меті з’ясувати наскільки цікавими для наймолодших глядачів будуть проби драматургів у казковому жанрі. Поети Галина Павлишин та Богдан Кріль читали сучасні дитячі п’єси та залучали до цього найменших гостей фестивалю. Така спроба виявилася дуже вдалою, оскільки діти, як і їхні батьки, активно долучалися до читання, обирали собі героїв та долучалися до творчого процесу. Виступаючи не лише як слухачі, а й як учасники, діти змогли стати співучасниками творення сюжету, уподобати собі окремих героїв та одразу ж спробувати стати ними на якийсь час. Були прочитані п’єси багатьох драматургів, серед них —постійні автори журналу «Дніпро» Богдан Мельничук, Надія Симич.

Введіть ваш абонентський код, щоб читати далі :

Система OrphusПомилка в тексті? Виділіть її та натисніть: CTRL + ENTER

Найважливіше
з теорії детективу!

Знайомтеся з цікавими статтями і доповнюйте рубрику своїми теоріями та практичними історіями. Чекаємо на ваші листи за адресою: lit-jur-dnipro-zav.proza@kas-ua.com

Читати журнал "Дніпро" Статті

ОГОЛОШЕННЯ

До уваги передплатників!

Друкована та електронна версії журналу «Дніпро» виходять щомісячно!

Передплатити журнали можна:

на сайті:
www.dnipro-ukr.com.ua;

за телефоном:
(044) 454-12-80;

у відділеннях «Укрпошти».

ЦИТАТА ДНЯ

«Текст – це лише пікнік, на який автор приносить слова, а читачі – сенс»

(Цвєтан Тодоров)

УВАГА!!!

Пропонуємо всім охочим узяти участь у написанні літературно-критичних статей про нобелівських лауреатів.

Чекаємо на ваші роботи про Томаса Еліота до 31 липня 2016 року.

Найкращу статтю буде опубліковано на сторінках журналу.

Роботи надсилайте за адресою: lit-jur-dnipro-zav.proza@kas-ua.com (із позначкою "Нобелівка").