Жовтень 2011

МРЯ, або маленька крапка над І

Христофор Груша

Кілька місяців тому я одержав електронкою запрошення на прем’єру до театру. Вистава, на яку запрошували, звалася дивно – «Наташина мря». Це інтригувало. Так і хотілося знати, хто ж така Наташа, а ще більше – хто така її «мря».

Придивившись, можна було помітити в тому слові пробіл, де бракувало однієї літери, очевидно, слово «мря» мусило звучати повністю як «мрія». Мабуть, тамтешній комп’ютер знав не всі літери. А втім, з екзотичним словом «мря» не хотілося назовсім розлучатися. Бо воно, як згодом з’ясувалося, щось таки означало, хоч і не спеціально так написалося. Отож вистава – про мрію, але й про ущербність мрії, про те, що вона буває отакою — надкушеною й недовисловленою.

Театр, де це відбувалося, називається «Відкритий погляд». Він грає вистави в мистецькому центрі Києво-Могилянської академії на Подолі. Театр молодий, виник 2008 року й спершу містився в київському позабродвейському просторі – аж за Дарницьким залізничним вокзалом. Зазирнути туди було цікаво хоча б для того, аби побачити цих юних безумців, котрі взялися за видовищний бізнес саме на початку фінансової кризи. На чолі компанії — режисер Ксенія Ромашенко. Очі, здається, зелені, примружено-зухвалі й веселі.   

Невдовзі вистави театру перемістились у центр міста. «Ніч після випуску» Тендрякова, «Одруження» Гоголя, «Американська рулетка» Марданя. Світ не перевернувся, хоч вони й дуже старалися. Приміром, «Одруження» осучаснили так, що Гоголь плакав би.

Введіть ваш абонентський код, щоб читати далі :

Система OrphusПомилка в тексті? Виділіть її та натисніть: CTRL + ENTER

Найважливіше
з теорії детективу!

Знайомтеся з цікавими статтями і доповнюйте рубрику своїми теоріями та практичними історіями. Чекаємо на ваші листи за адресою: lit-jur-dnipro-zav.proza@kas-ua.com

Читати журнал "Дніпро" Статті

ОГОЛОШЕННЯ

До уваги передплатників!

Друкована та електронна версії журналу «Дніпро» виходять щомісячно!

Передплатити журнали можна:

на сайті:
www.dnipro-ukr.com.ua;

за телефоном:
(044) 454-12-80;

у відділеннях «Укрпошти».

ЦИТАТА ДНЯ

«Текст – це лише пікнік, на який автор приносить слова, а читачі – сенс»

(Цвєтан Тодоров)

УВАГА!!!

Пропонуємо всім охочим узяти участь у написанні літературно-критичних статей про нобелівських лауреатів.

Чекаємо на ваші роботи про Томаса Еліота до 31 липня 2016 року.

Найкращу статтю буде опубліковано на сторінках журналу.

Роботи надсилайте за адресою: lit-jur-dnipro-zav.proza@kas-ua.com (із позначкою "Нобелівка").