Новорічне славне свято

Діти заходять під музику (“В лесу родилась ёлочка”) в клас, стають в коло.

Учень 1. Знов прийшло до нас, хлоп’ята,

                     Новорічне славне свято.

                     Гарно так ялинка сяє

                     З новим роком вас вітає.

Учень 2. Придивіться до ялинки:

                     Кожна гілочка в сніжинках.

                     І прикраси із срібла

                     Теж ялинка зодягла.

Учень 3. А свою ялиночку

                     Ми прибрали красно

                     Вогники, мов зірочки,

                     Сяють по ній ясно.

Учень 4. Ось зима по нашім краї

                     На санчатах роз’їжджає.

                     Сніжок сипле без зупину —

                     Вже засипав всю Вкраїну.

Учень 5. Не мети, не мети,

                     Зимонька, снігами,

                     А приходь ти до нас

                     З грами і піснями.

Зима входить.

                     Іду, іду-у, снігу намету,

                     З вами разом поспіваю, потанцюю,

                     Бо ще силу свою чую.

                     Я тепер не спочиваю:

                     Землю ковдрою вкриваю,

                     Вже вдягаю в білі шати,

                     І річки спішу скувати,

                     В білій шубі я сама

                     Впізнаєте? Я ... (зима).

Учень звертається до зими.

                    Здрастуй, білий пухнастий веселий сніжок!

                     Здрастуй, гостя зима-чарівниця!

                     Викликай же на гірку хлоп’ят, на лужок,

                     А мороз хай рум’янить їм лиця.

                     Новоріччя настало. Вітаємо ми

                     Вас із радісним святом красуні-зими!

Діти разом. З Новим Роком!

Учень. Зимонько, Зимонько,

                     Снігом не труси

                     І морозу морозити не вели.

                     Бач, он як дітоньки сидять

                     І від холоду тремтять.

Зима.  Я їх пожалію,

                     Ручки їм погрію,

                     Хай навчаться так, як я,

                     Пісеньку співати

                     У танку кружляти.

Співає пісеньку “Зима-чарівниця”.

                     Я весела, білолиця

                     Я зима, я чарівниця

                     Рукавом я поведу

                     Кучугури намету.

                     Закрутила завірюха

                     І щипає ніс та вуха.

                     Нумо, швидше, дітлахи,

                     Одягайте кожухи.

                     Сніг літає і літає.

                     Всі доріжки замітає.

                     Землю килимом пухким

                     Укриває залюбки.

Зима.  Дуже весело у вас, то я ще більше снігу натрушу і морозу напущу.

Під музику обігає всіх дітей, обсипає їх конфетті і убігає.

Учень. А тепер давайте, діти,

                     Підійдем під самі віти.

                     Привітаємо ялинку —

                     Заспіваєм пісню дзвінко!

Діти співають пісню “Ой метелиця-зима!” 

Учениця. А ви знаєте, хто має прийти до нас у гості на Новорічне свято?

Діти відповідають: “Так, знаємо: Дід Мороз та Снігуронька!”

                   Так, Снігуронька обов’язково прийде, адже ми її запросили.

                     Снігуронька, мабуть, уже в дорозі. Добре було б вислати когось їй назустріч.

Учениця.  Де наш зайчик? Де лисичка?

                     Нумо, швидше в ліс біжіть,

                     Там снігуроньку гукніть,

                     Та сюди її ведіть.

Зайчик. Де ти, Снігуронько?

                     Чом не йдеш до нас?

                     Не барись, снігуронько,

                     Вже не ранній час.

Лисичка. Хай в вікно порошею

                     Сипле сніговій,

                     Піснею хорошою

                     Стрінемо Снігуроньку.

Учениця. Діти, а давайте зустрінемо Снігуроньку піснею.

                     Заспіваємо “Новорічну нескінчену”.

Діти співають пісню “Новорічна нескінчена” (сл. М. Рильського, муз. Пл. Майбороди).

Входить снігуронька.

Снігуронька.

                    Я вітаю вас, хороші!

                     Йшла я лісом крізь порошу,

                     Через гори і долини —

                     Поспішала на гостини.

Добрий день, хлоп’ята, гості, дорослі. Спасибі зайчику, спасибі лисичка за те, що провели мене.

                    Ой яка гарна ялинка у вас —

                     Іграшок стільки, яскравих прикрас!

                     Кульки, гірлянди на диво барвисті.

                     Любо поглянуть: ялинка в намисті!

Учениця. Снігуронька, а де ж Дід Мороз?

Снігуронька. У далекій північній країні Лапландії живе Дід Мороз. Нещодавно він гостював у вас. Тож Дід Мороз був би радий знову зустрітися з вами. Але він уже старенький і гаразд не відпочивши, не зможе повторити довгу подорож. Але подарунки він вам підготував. Але я не змогла їх взяти з собою, а залишила в Лапландії під ялинкою. Але майте на увазі: нелегко нам буде діставатися до Лапландії, багато перешкод доведеться подолати на своєму шляху, який весь замело снігом.

Учень 1. Сніг іде, сніг іде. Всі стежки замело.

                     Все у білі убралося шати.

                     Біле поле і ліс, біле місто й село,

                     Білих вулиць уже не впізнати.

Учень 2.  Біла казка довкола. Ця казка жива.

                     Під ногами іскряться сніжинки.

                     А зима висіває сніжок з рукава

                     І сріблом обсипає ялинки.

Учень 3. Сніжинки пухнасті, білі

                     Спускаються тихо з неба —

                     М’якою теплою ковдрою

                     Їм землю укрити треба.

Учень 4.  Лягають вони повільно

                     На шапочки, на рукавички

                     На носики і на щічки!

                     І діти, немов таємнички,

                     Підвівши голівки, стоять!

                     Усе навкруги завмирає,

                     Як з неба сніжинки летять.

Танок сніжинок.

Снігуронька. Нас чекає тривала подорож і маємо підготуватися до неї. Давайте утворимо дві команди (по 10). Одну назвемо “Сніжинка”, іншу — “Крижинка”.

Учень. Діти, а ви знаєте дорогу до Лапландії?

                     Хто ж тоді знає?

Снігуронька. Я знаю, хто зможе нам підказати: Морозко! Але щоб потрапити до нього в казку, треба буде скласти сніжинки.

Кожна команда складає свою сніжинку.

Снігуронька. Які гарні вийшли сніжинки!

От ми й опинилися з вами у казці “Морозко”. Бачите, скільки тут снігу!

Входить Морозко.

Морозко. А ось і я! Доброго дня вам, діти!

                     Я, Морозко, добрий —

                     Біла борода.

                     В мене ніс червоний,

                     І швидка хода.

                     Завжди поспішаю,

                     В цей святковий час,

                     Бо допомогти вам

                     Я люблю завжди.

Діти.  Доброго дня!

Співають пісню “Морозець”.

Учень. Морозко, ми прийшли запитати тебе, чи не знаєш ти дорогу до Лапландії?

Морозко. Знаю!

Учень.  Але Зимонька-зима

                     Геть замела

                     Навколо всі стежки.

                     Підемо в ліс,

                     Ти подивись,

                     Що тут наробила завірюха!

                     І шляху нема —

                     Ну і діла!

Морозко. Я дорогу покажу. Але спершу розгорніть мені стежки доріжки, а вже потім я покажу вам дорогу.

Діти за сигналом рухаються, просовуючи лопати поперед себе, а назад біжать, передаючи лопату іншому.

Морозко. Усі добре попрацювали. Доріжка, яку ви розчистили, веде до річки. Вам треба перейти через неї, а на протилежному боці замок Снігової Королеви — вона й підкаже дорогу далі. Щасти вам.

Вчитель. Морозко, ми заспіваємо тобі пісню.

Співають пісню “Зимонька”.

Учень. А як же ми перейдемо через річку?

Вибігають дівчата з санчатами.

Учениця 1.    Ну й прудкі мої санчата,

                     Швидше вітру мчать вони.

                     Тільки люблять утікати,

                     Ці санчата-хитрунки.

 

Учениця 2. Я і сісти не встигаю,

                     А вони з гори летять.

                     Доведеться, як піймаю,

                     Їх на поводі тримать.

Учениця 3. Ось вони біля замету

                     Зупинилися і ждуть.

                     А самім під гору? Де там!

                     Знають, — я їх повезу.

Учениця. А тепер я знаю, що нам допоможе перебратися через річку. Санчата.

Перевозять ляльку на санчатах по парах, один залишається, інший повертається.

Снігуронька. Нарешті ми дісталися другого берега — он і замок Снігової Королеви. А щоб потрапити туди, маємо відчинити ворота. Але як?

Учениця. Ой, який пухнастий сніг

                     М’яко стелеться до ніг,

                     Як же весело нам трішки,

                     Ним побавитись у сніжки!

Вчитель. Треба якомога мжна більше закинути сюди в замки сніжок. Ворота і відчиняться.

Діти кидають сніжки.

З’являється Снігова Королева.

Учень. Снігова Королево! Ви покажете нам дорогу, яка веде до країни Лапландії?

Снігова Королева. Гаразд, але зроблю це тоді, коли допоможете відгадати мої загадки. Хто швидше відгадає, того і пропущу.

Загадує загадки.

Загадки.

1. Взимку вітер дме холодний, я блукаю злий й голодний (вовк).

2. З гілки на гілку стриба, як комашка, легка й моторна, та проте не пташка (білка).

3. Взимку — білий, літом — сірий (заєць).

4. Його не мили, а він блищить, його не смажили, а він хрущіть (сніг).

5. Без сокири, без цвяхів на річці місток вимостив (мороз).

6. Не звір, а виє (вітер).

7. Кручу, гуркочу, знати нікого не хочу (хурделиця).

8. В огні не горить, у воді не тоне (льод).

9.  Надворі горою, а в хаті водою (сніг).

10. Літом гуляє, а взимку відпочиває (ведмідь).

11. Мірошниця біла-біла, беручка до свого діла, сіє, віє, меле та по землі муку стеле.

Хто ця мірошниця? (Зима)

12. Сніг на полях, лід на річках, хуга гуляє, коли це буває? (взимку)

13. В небі хмарка пролітала, білий пух розсипала,

він на землю міцно ліг, називають його ... (сніг).

14. Лежав, лежав, та в річку попав (сніг).

15. Прозорий, як скло, не вставиш у вікно (льод).

16. Не художник, а малює (мороз).

Снігова Королева. Ось по цій дорозі вам треба їхати (показує напрямок й робить прощальний жест), але виїхати туди можна тільки на санчатах, на лижах, на ковзанах.

Змагання на лижах.

По закінченні змагання з’являються стражники вартові.

Вартові. Стійте, ви куди?

Діти. До Лапландії, за подарунками

Вартові. Пройти за подарунками ви зможете тоді, коли зробите Сніговика.

Снігуронька.Як же ми його зробимо, у нас часу нема.

Капітан I команди. Я знаю!

Капітан II команди. І я знаю!

Капітан I команди.  Я їй очі підмалюю,

                     З моркви носа прилаштую,

                     Бабу Снігову ліплю

                     З миски їй бриля зроблю.

Капітан II команди. Ну а я мітлу їй дам —

                     Промете хай стежку нам!

                     Буде всім вона, на диво,

                     І велика і красива.

Змагання в малюванні.

Всі повертаються, тому що Сніговик ожив.

Снігова Баба.

                    Все тут радісно жило,

                     Скільки тут малят було,

                     Скільки гомору та шуму,

                     А тепер самій так сумно!

Учениця. Не сумуй, бабусю, марно,

                     Веселися з нами гарно,

                     Хай кружляє-стелиться

                     Наш танок “Метелиця”!

Снігуронька. Сніговик, пішли з нами за подарунками.

Під ялинкою діти знаходять подарунки.

Вчитель.  Хай вам, друзі, в Новому Році

                     Будуть скрізь удачі.

                     Щоб ви знали на уроці

                     І письмо й задачі.

                     Щоб з п’ятірками дружили,

                     Вчились працювати,

                     Щоб завжди за вас раділи

                     Ваші мама й тато.

Ну а двійки, сварки, бійки й інші неприємні речі залишимо в старому році і забудемо про них.

А батькам я бажаю. Пусть покинут вас тревоги

                  И болезни, и невзгоды,

                  Безнадёга отойдёт!

                  А желанная надежда

                  Вас по жизни поведёт!

                  Пусть вас бизнес увлекает

                  И достаток прибавляет!

                  И удача тоже ждёт

                  В этот добрый … новый год!

Діти співають пісню “Юбилейная”.

 

Авторство, на жаль, не встановлено

Джерело: http://school315.kiev.ua

Найважливіше
з теорії детективу!

Знайомтеся з цікавими статтями і доповнюйте рубрику своїми теоріями та практичними історіями. Чекаємо на ваші листи за адресою: lit-jur-dnipro-zav.proza@kas-ua.com

Читати журнал "Дніпро" Статті

ОГОЛОШЕННЯ

До уваги передплатників!

Друкована та електронна версії журналу «Дніпро» виходять щомісячно!

Передплатити журнали можна:

на сайті:
www.dnipro-ukr.com.ua;

за телефоном:
(044) 454-12-80;

у відділеннях «Укрпошти».

ЦИТАТА ДНЯ

«Текст – це лише пікнік, на який автор приносить слова, а читачі – сенс»

(Цвєтан Тодоров)

УВАГА!!!

Пропонуємо всім охочим узяти участь у написанні літературно-критичних статей про нобелівських лауреатів.

Чекаємо на ваші роботи про Томаса Еліота до 31 липня 2016 року.

Найкращу статтю буде опубліковано на сторінках журналу.

Роботи надсилайте за адресою: lit-jur-dnipro-zav.proza@kas-ua.com (із позначкою "Нобелівка").