Твій Валентин

Вечір для старшокласників.

Дійові особи: Двоє ведучих, Цар Клавдій ІІ, Святий Валентин, Джулія – дочка наглядача в’язниці, Наглядач вязниці, Учні 8-11 класів. 

Найрозумніше, чого досягла людина -

це  уміння  любити жінку,

поклонитися      її     красі.

Від      любові    до   жінки

народилося все прекрасне

на світі.

(Л. Толстой)

Хід свята.

Ведучий 1. Добрий вечір, любі друзі!

День закоханих сьогодні!

В залі цім не місце тузі.

З цим, надіюсь, ви теж згодні.

Ведучий 2. З Валентином вас вітаю.

Хай любов прийде у сні.

Перемог я вам бажаю

І в коханні й навчанні.

Ведучий 1. Чотирнадцятого лютого відзначається день святого Валентина – покровителя всіх закоханих. Це свято прийшло до нас із заходу, де широко відзначається уже давно.

Ведучий 2. Різні перекази, легенди стверджують, що святий Валентин – не вигаданий. У давньому Римі цим іменем був названий один священник. Жив він у ІІІ столітті нашої ери, у роки царювання Клавдія ІІ.

Ведучий 1. Цей імператор прославився своєю жорстокістю і деспотизмом. Що ж сталося в той доленосний час? Про це розкажуть наші персонажі. Зустрічайте, сам цар Клавдій ІІ.

Клавдій ІІ.  Воїн не повинен зовсім мати

Ні сім’ї, ні дому, ні кохання.

Лиш тоді він буде воювати.

В цьому прагнення його й призвання.

Слухайте мій новий указ.

Шлюб для воїна не існує!

Хто порушує його із вас –

До в’язниці попрямує.

Ведучий 2. Та яке життя без любові. Молоді воїни закохувались і священик Валентин, незважаючи на заборону та небезпеку, таємно одружував закоханих. Ось і він.

Валентин. Найбільше чудо Бог нам дав.

І це є любов сама.

І хто б чого нам не казав,

Життя без любові нема.

Тож живіть, любіть, кохайте.

Дай вам Боже благодаті.

Щастя у житті пізнайте.

На добро будьте багаті. 

Клавдій ІІ. Ти посмів указ порушить?

У тюрму тепер підеш.

Там помолишся всім душам.

Часу вдосталь матимеш.

Ведучий 1. Усе скінчилося сумно. Валентина кинули у в’язницю. Та тюремний наглядач побачив у Валентині освічену, багату душею людину. І взяв священика учителем своєї сліпої дочки Джулії.

Наглядач. (підводить дівчину у чорних окулярах)

Ти – розумний Валентине,

Будь учителем доньці.

Бо вона в мене єдина,

Поможи їй в науці.

Валентин. (бере за руку Джулію)

Научать – моя потреба.

Все, що знаю – передам.

І про Землю, і про Небо,

І про те, як жив Адам.

Географію розкажу.

І ботаніки життя.

Чисел світ тобі покажу.

Тайну нашого буття.

Ведучий 2. Валентин закохався у цю незвичайну розумну дівчину і Джулія відповіла йому взаємністю.

Джулія. Нехай Бог здійснить мою давнюю мрію.

Він чує, він знає, він любить усіх.

Я бачити хочу! нехай я прозрію!

Це буде утіха, найбільша з утіх!

Нехай я побачу кохання, що маю.

Ти жити навчив і любити й страждать.

Тож змилуйся, Боже, прости, я благаю.

Зійшли ти на мене свою благодать...

(пауза)

Ой, світло яскраве!

І я тебе бачу!

О, Боже, ласкавий.

Від щастя я плачу.

(Обнімає Валентина).

Ведучий 1. Їх радості не було меж. Та навіть палке кохання прекрасної Джулії не врятувало Валентина. Його стратили 14 лютого 269 року. Усю ніч перед стратою він писав коханій ніжні листи.

Ведучий 2. “Твій Валентин” – такими були останні слова в листах, написані його рукою.

Пізніше, у 469 році священика зарахували до лику святих. Відтоді Валентина вважають єдиним святим – покровителем усіх закоханих.

Ведучий 1. З того часу минуло майже дві тисячі років та весь світ 14 лютого зізнається в любові у листах, які називаються “валентинками”.

Ведучий 2. І ми теж долучаємося до цього свята. Різні країни зустрічають його по різному. Для того, щоб показати, як це роблять у Англії, запрошуємо сюди дві дівчини.

Ведучий 1. У Англії в ці дні ворожать. Дівчата пишуть чоловіче ім’я, заліплюють їх у глину і кидають у воду. Кулька, що спливає першою, приносить дівчині ім’я судженого.

Ведучий 2. Ми з дівчатами зробимо це по-своєму. Перед вами є 5 аркушів паперу, на яких треба написати ім’я хлопця і загорнути ним цукерки. (4 з них “несправжні” і 1 справжній) Потім кинути їх у воду. Той що спливе першим – дає ім’я судженого. (Приз – цукерка).

Ведучий 1. А от француженки робили зовсім по-іншому. Щоб показати як, нам знову потрібно двоє дівчат.

Ведучий 2. Французькі дівчата у ніч перед 14 лютого пришивають до подушки з чотирьох кінців листочки лавра. Тоді у сні можна побачити нареченого.

Ведучий 1. Справжніх подушок ми не маємо, але їх зменшена копія. Ваше завдання. акуратно і швидко пришити лаврове листя до її кінців.

Оголошується переможець, сувенір – подушечки.

Ведучий 2. Статистика свідчить, що в країнах Європи у це свято продається величезна кількість сувенірів у формі сердець.

Найдавніша "валентинка" зберігається у Британському музеї в Лондоні. Ця листівка підписана герцогом Орлеанським Чарльзом 1415 року. Він був ув'язнений і таємно відправив послання-кохання своїй дружині.

Ведучий 1. Для виготовлення сувенірів запрошуємо двох хлопців. Завдання. із білого паперу вирізати серце, розмалювати його і підписати від кого. (Виграє той, хто швидше і краще це зробить, потім подарує його дівчині).

Зіграти сцену.

Хлопець. Згаси мій зір - я все ж тебе знайду,

Замкни мій слух - я все ж тебе почую,

Я і без ніг до тебе домандрую,

Без уст тобі обітницю складу.

Відломиш руки - я тоді тебе

Впіймаю серцем, наче між долонь,

А спиниш серце - мозок запульсує,

Коли ж ти кинеш мозок мій в огонь,

Тебе в крові палючій понесу я.

Дівчина. Розкажу тобі думку таємну,

Дивний здогад мене обпік.

Я залишуся в серці твоєму

На сьогодні, на завтра, навік.

І минатиме час, нанизавши

Сотні вражень, імен і країн,

На сьогодні, на завтра, назавжди!

Ти залишишся в серці моїм.

А чому? То чудна теорема,

На яку ти мене прирік.

То все разом, а ти – окремо

І сьогодні, і завтра, й навік.

Сцена №2.

Хлопець. Зійди до мене зіркою із неба.

Вві сні явися, в маренні прийди.

Тільки не клич і не зови, не треба,

Не треба слів, ти руку простягни.

Лиця торкнися перстами своїми,

У очі глянь.

Напитися води дай із долонь,

Розсунь руками стіни,

Що стали поміж нас,

А потім лиш люби.

Дівчина.  Я так тебе люблю,

Що стримати не в силах

Моїх бажань і мрій політ,

І в день любові Валентинів

Наважилась освідчитись тобі.

Моє кохання, як метелик.

Тендітне, ніжне, боязке.

Лиш обернись - я біля тебе,

 А не помітиш - то й нема мене.

Ведучий 2. А далі ми будемо імпровізувати і проведемо свято так, як самі хочемо. Запрошуємо сюди 4 пари.

Ведучий 1. Гарно подивіться один на одного, запам’ятайте. Хоча у легенді сліпою була Джулія, можливості бачити позбавимо “Валентинів”. (Хлопці сідають на стільці, а дівчата зав’язують їм очі).

Ведучий 2. А тепер ми перевіримо, чи добре ви придивились до своїх дівчат. Дайте відповідь на питання.

Чи є на руці вашої дівчини перстень?

Якого кольору у неї заколка у волоссі?

Який колір лаку на нігтях?

Скільки сантиметрів мають її каблуки?

Скільки карманів на її одязі?

Яка кількість гудзиків на її одязі?

Підводиться підсумок за кількістю правильних відповідей.

Ведучий 1. Перші промахи вже є, але не втрачайте надії. Після такої напруженої мозкової атаки вам потрібен свіжий вітерець. Зараз ви його отримаєте.

Ведучий 2. Завдання. впізнати подих своєї дівчини. Ви дівчата, дуйте на чуби хлопців, а ті хай вгадають якою була його пара.

Ведучий 1. Можливо, справи підуть на краще, коли ми дозволимо торкнутися вам своєї дівчини. Тільки не захоплюйтесь, торкнутися можна тільки її руки. Ну і звичайно, постарайтесь впізнати свою дівчину. (Оголошуються результати конкурсу).

Ведучий 2. А тепер впізнати доведеться на слух. Дівчата будуть відбивати чечітку, а ви – вгадувати, якою була ваша дівчина.

Ведучий 1. Зі слухом у вас ще гірше, як із дотиком. Можливо краще буде із нюхом.

Ведучий 2. Ні-ні, нюхати дівчат вам не прийдеться, лише їх хустинку. (Проходить конкурс і підводяться його результати).

Ведучий 1. Ну, що ж, хлопці, ми відкриємо вам очі на правду. (знімаються пов’язки) А правда в тому, що треба бути уважнішим до дівчат. А переможцями цього конкурсу стає пара...  Хоча, це ще не відомо, хто кому стане парою. Але дякуємо вам усім за участь.  

Ведучий 2. Усім хлопцям надається можливість поцілувати ... печенюжку – коржик у вигляді серця, а потім подарувати його своїй дівчині.

Ведучий 1. Щиро вітаємо вас із святом Валентина, а особливо тих, хто має це прекрасне ім’я.

Ведучий 2. Хай пахучим цвітом стеляться дороги,

Відходять у далеч горе і біда.

Хай же буде щастя і міцне здоров’я,

Радість і кохання на многії літа.

Ведучий 1. Прийміть в дарунок пісню, звичайно про кохання.

Ведучий 2. А тепер наш вечір продовжить весела дискотека.

 

За матеріалами  Новак Любові  Миколаївни,  педагога-організатора Голосківської ЗОШ І-ІІІ ст..

Джерело:  http.//goloskivlt.at.ua

Найважливіше
з теорії детективу!

Знайомтеся з цікавими статтями і доповнюйте рубрику своїми теоріями та практичними історіями. Чекаємо на ваші листи за адресою: lit-jur-dnipro-zav.proza@kas-ua.com

Читати журнал "Дніпро" Статті

ОГОЛОШЕННЯ

До уваги передплатників!

Друкована та електронна версії журналу «Дніпро» виходять щомісячно!

Передплатити журнали можна:

на сайті:
www.dnipro-ukr.com.ua;

за телефоном:
(044) 454-12-80;

у відділеннях «Укрпошти».

ЦИТАТА ДНЯ

«Текст – це лише пікнік, на який автор приносить слова, а читачі – сенс»

(Цвєтан Тодоров)

УВАГА!!!

Пропонуємо всім охочим узяти участь у написанні літературно-критичних статей про нобелівських лауреатів.

Чекаємо на ваші роботи про Томаса Еліота до 31 липня 2016 року.

Найкращу статтю буде опубліковано на сторінках журналу.

Роботи надсилайте за адресою: lit-jur-dnipro-zav.proza@kas-ua.com (із позначкою "Нобелівка").