Previous Page  60 / 100 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 60 / 100 Next Page
Page Background

ДНІПРО 1-6’2019

60

рував великим садівництвом. Як і бать-

ко, він мав звання почесного громадя-

нина Києва, належав до другої купецької

гільдії, входив у садову комісію міської

думи, опікунську раду Подільської жіно-

чої гімназії.

Юліус (Юлій Васильович) був одру-

жений на мешканці Пріорки Пелагеї

Гусьєвої, у них було семеро дітей: Ва-

силь, Ольга, Володимир, Євген, Віра,

Лідія та Надія. Юліус дав дітям слов’янсь-

кі імена.

Як особисту трагедію сприйняв події

1914 року, відчувши холодне ставлен-

ня до себе місцевих чиновників. Донь-

ки його у той час працювали у шпиталі,

добровольцем пішов на фронт і загинув

син Євген, сина Василя через деякий

час оголосять ворогом народу. Деякі

з Крістерів емігрували, розшукати на-

щадків було складно. Але для допитли-

вих шукачів нічого неможливого немає.

Приємним сюрпризом виявилася дов-

гоочікувана зустріч з одним з нащадків

В. Крістера – його праправнуком Сер-

гієм Вандаловським.

У доньки Юліуса Лідії було двоє ді-

тей: син Валентин (загинув від удару

електричним струмом) і донька Олена,

яка стала архітектором-художником.

Чоловік Олени Іванівни – Віктор Ван-

даловський – теж художник. Їхній син

Сергій Вікторович Вандаловський (наро-

дився в 1961 р.) – іконописець, закінчив

Київський державний художній інститут,

більш ніж 10 років працює в майстернях

Києво-Печерської лаври, провів чимало

персональних виставок у різних країнах

Європи.

Сергій Вандаловський зустрічав біля

входу в Києво-Печерську лавру. Пунк­

туальний, береже час. Великий, боро-

датий, цікавий. Незвичайний! В обличчі

якась невловима подібність із прапраді-

дом. Проходимо в майстерні. Знайо-

мий творчий безлад. Але саме в такому

оточенні елементарних меблів, фарб,

підрамників народжуються шедеври.

У його доробку більш ніж 30 іконостасів

у різних країнах світу. Фрески майстра

прикрашають стіни Свято-Троїцького

монастиря міста Хеврона в Ізраїлі.

Роздивляємося роботи. Їх чимало.

Спостерігаємо поєднання традицій ві-

зантійського церковного живопису та

сучасного мистецтва. Ікони пишуться

за канонам – з використанням древніх

зразків, але творча природа художника

здатна додати мотиви сучасності. Робо-

ти інкрустуються камінням, адже вони

створюються для людей, які живуть у

нинішньому столітті. Здається, що лики

святих випромінюють добро, світло і

тепло. Якщо довго дивитися на роботи

майстра, складається враження, що іко-

на ніби входить в людину, її душу. Ікона

для іконописця – як молитва. Це не про-

сто робота для майстра, а його служіння!

Служіння ремеслу, істині, Богу. Нащадок

Крістера одержимий роботою.

Відбувається бесіда в оточенні худож-

ніх образів. Сильна людина Сергій Ванда-

Так будинок виглядав ще 15 років тому…

Два роки тому