Previous Page  43 / 100 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 43 / 100 Next Page
Page Background

43

Проза

www.dnipro-ukr.com.ua

Ще б пак – творчістю Дідовича, від якої

весь зал засинав, раптом зацікавилася

незнайома пані.

Білорус ляснув Іво по плечу:

– Авторе, пиши ще.

– Навзаєм, – і вискочив у відчинені

двері, на прощання мені по-шалімовськи

всміхнувся. Я – до друга:

– Що це було?

– Це ти, Олю, вляпалася, – пояснив Бі-

лорус.

– Куди?

– Якби ж ти знала, куди, – зітхнув той. –

Уже одна поетка собі віку вкоротила три

місяці тому. Вакансія з’явилася.

– Я не поетка.

– Вибач, я все забуваю, що ти покину-

ла писати. Хоча даремно. Це було б дещо

ліпше, ніж у якогось графомана втюри-

тися. Утім я плекаю надію, що тебе це до

творчості поверне.

– Не поверне, друже, мене вже нікуди

й ніщо. А його тексти я почитаю. Мені зда-

ється, прозою воно не так безпорадно.

– Ох. Як людина, яка знає Іво, – не ра-

джу. Але як літератор – сам себе питаю:

а чому ні? Може, і справді – талант є, про-

сто нам не дано зрозуміти?..

…У метро я розгорнула аркуш і поча-

ла вивчати Дідовичову новелу. Прозова

форма мало змінила сенс і ще менше зру-

шила з місця художній рівень. Але в ав-

тора такий звабний єврейський акцент,

коли читає свої твори зі сцени. А ще в

нього пальці як у музиканта. А музика –

це є життя, це окремий його вимір… І…

і взагалі – Білорусе, яке тобі діло? Ти ща-

сливо одружився, весь Інстаграм у тебе

на весіллі гуляв… а я що? Мені так ніхто

й не трапився. І не трапиться. Треба ло-

вити те, що по воді пливе. До того ж і не

багно пливе по тій воді, принаймні ти б

багно до себе на творчий вечір не запро-

шував.

Рядки в Дідовичовій новелі розпли-

валися перед моїми очима, слова не

трималися купи. Але щось у тому всьому

було… якась ностальгія за читанкою з

п’ятого класу, яку я встигла вивчити на-

пам’ять уже в третьому. (Бо поцупила в

сеструхи ту книжку й читала під ковдрою,

перескакуючи від абзацу до абзацу, щоб

скоріше вхопити сюжет, доки моя старша

не кинулася шукати хрестоматію). Так…

оце воно…відчуття чогось…підковдро-

вого… таємного… як вийти по зальоту

заміж і протягом усього медового місяця

віддаватися коханцю на першому повер-

сі в під’їзді, де твій чоловік чекає на тебе

у квартирі десь на шостому…

«А вміє ж писати, зараза така», – кон-

статує Оля Олівець, але це констатує не

вона, а її густо вкрита мурашками шкіра,

якій посеред ночі маряться обережні, та

геть не соромливі дотики нового знайо-

мого. Довжелезні Івові роздуми про хліб

насущний заколисують мене, але вві сні

він приходить до мене, і моє тіло закипає

лише від того зеленого, як сама Трійця,

погляду, хочеться хрускоту, ламання сте-

бел, бризкання соків, запаху тимофіїв-

ки-мишію-полину-лободи-ще чогось…

Гей, прокидайся, Олю, тобі ще читати! Чи,

може, покинути – та й по всьому?.. Ні-ні,

я не можу покинути… я пробігаю очима

абзац – і мені так добре-добре, наче Іво

тримає мене в обіймах, а далі я стою на

краю прірви, розправляю крила, щоб

піднестися над нею…

…Будильник витурив мене з ліжка о

пів на сьому. Аркуші безладно лежали на

письмовому столі. Я не могла втямити,

котрий із них за яким іде. Довго не мог-

ла. Потім завантажила сторінку Дідовича