ТЕАТР І ДРАМА
Січень 2012 |
Гастарбайтерські сезони |
Наталя Доляк |
Жінки їдуть на заробітки – хто за чим: будувати дім, виховати дитину, купити квартиру…Тут, вдома – вони усі різні, і такі чужі. Там – їх об’єднує щось більше за дружбу. Співпереживайте непростій долі українських жінок на заробітках за кордоном у п’єсі «Гастарбайтерські сезони» Наталі Доляк |
Січень 2012 |
Різдвяний вертеп – дещо з історії та сьогодення |
Марина Бортник |
Що собою представляє Вертеп, звідки походить ця назва і як розвиваються вертепні традиції сьогодні – дізнаєтеся із статті Бортник Марини! |
Лютий 2012 |
Двоє під ковдрою |
Богдан Мельничук |
Він і вона вирішують почати все спочатку. Вони хочуть забути про всі зради, сварки, побутові неприємності у сімейному житті. Обоє – щойно розлучені. Кожен – зі своїм багажом спогадів та сподівань. Чи вийде у них створити нові стосунки на руїнах старих – читайте у романтичній п’єсі «Двоє під ковдрою» |
Лютий 2012 |
Лесь Курбас. Знаний і забутий |
Надія Соколенко |
Цьогоріч Україна, а разом з нею і весь світ вшановуватимуть три ювілейні дати, пов’язані з ім’ям видатного українського режисера, актора, теоретика театру, драматурга, перекладача Леся Курбаса. 25 лютого буде 125 років, як у родині Степана та Ванди Курбасів-Яновичів народився первісток – Олександр-Зенон. Наприкінці цього ж 2012 року, 3 листопада, виповниться 75 років, як у карельських лісах біля урочища Сандормох Леся Курбаса і ще тисячі інших ув’язнених розстріляли енкаведисти, відзначаючи 20-річчя Жовтневої революції. Цього року ювілей відзначає і Харківський академічний театр ім. Т. Шевченка, колись – дітище Леся Курбаса, славнозвісний «Березіль». |
Лютий 2012 |
Драматичні приклади виписувань почуттів для сцени |
Станьте свідками того, як закохані втрачають цікавість у стосунках, поступовоперетворюючись на чужих людей. Пропонуємо уривки п’єс Надії Ковалик та Анни Багряної. |
Березень 2012 |
Гра в дорослих |
Марина Артеменко |
Чоловік і жінка залишають дітей самих у квартирі. Усього лише кілька годин, що може трапитись? Психологічна драма-мініатюра |
Березень 2012 |
У пошуку свободи: нове відчуття реальності в театральній діагностиці |
Іван Дощ |
Якщо театр є своєрідною діагностичною моделлю світу, то сучасна драма — її найчутливіша й найточніша зона. Характерно, що серед недавніхпостановок нових українських п’єс чимало авторів, які друкували свої твори на сторінках «Дніпра», що засвідчує прогностичну точність виборужурналу. |
Квітень 2012 |
Дні народження Зіни |
Оксана Савченко |
П’єсу «Дні народження Зіни» представлено на численних драматургічних конкурсах у Росії. «Дніпро» друкує драму у перекладі українською мовою і сподівається, що наші українські театри помітять сучасний, гострий, актуальний текст і візьмуть його до репертуарів. У п’єсі тонко прописаний коловорот людського існування з усіма його прикрощами, несподіванками, несправедливістю і наївною радістю. Складна й неоднозначна Зіна спілкується у скайпі з сестрою, просто теревенять а в цей час «складається їхнє щастя і розбиваються життя». |
Квітень 2012 |
Театр дії |
Тетяна Куйдобро |
Театральне дійство може і повинно відбуватися не лише у стінах театрального приміщення. Вистава може йти на пляжі, у кафе, в бані… як і чому? – Читайте у статті – розвідці «Театр дії». |
Квітень 2012 |
|
Квітень 2012 |
Драматургічні приклади виписування почуттів для сцени |
До Вашої уваги яскраві приклади того, як можна висловити почуття драматургічною мовою. Зверніть увагу на те, як із реплік персонажів вимальовується єдина картина – читайте уривок п’єси Інни Рейде та Василя Карп’юка. Вони представляють абсолютно різнозабарвлені емоційні стани людей. |
Травень 2012 |
Кумарі |
Марина Соколян |
Ми звикли думати, що самі керуємо своїм життям і можемо нести відповідальність за власні вчинки. Але не на всі питання наукою знайдено відповіді. У світі багато незбагненного. Містичні знамення, збіг обставин, віщі сни. Це те, з чого творяться історії, легенди, сюжети. Події раннього дитинства перевернули всю подальшу долю жінки. Саме через те що трапилось, коли дівчині було 5 років, вона тепер сидить у міліцейському відділі на допиті. Які повороти долі призвели до цього, читайте у п’єсі! |
Травень 2012 |
Механіка драми |
Анна Липківська |
Чи замислювалися ви коли-небудь над тим, що п’єса має свої закони, відміннівід законів та технік написання прозових творів. Про нюанси драматургічного мистецтва, про те, як починається, скільки триває та із чого складаєтьсяп’єса, читайте в статті. |
Травень 2012 |
Драматургічні приклади виписувань почуттів для сцени |
До Вашої уваги яскраві приклади того, як можна висловити почуття драматургічною мовою. Зверніть увагу на те, як із реплік персонажів вимальовується єдина картина – читайте уривокп’єси Оксани Танюк «Авва і смерть» і Михайла Стельмаха «Правда і кривда». |



Найважливіше
з теорії детективу!
Знайомтеся з цікавими статтями і доповнюйте рубрику своїми теоріями та практичними історіями. Чекаємо на ваші листи за адресою: lit-jur-dnipro-zav.proza@kas-ua.com
ОГОЛОШЕННЯ
До уваги передплатників!
Друкована та електронна версії журналу «Дніпро» виходять щомісячно!
Передплатити журнали можна:
на сайті:
www.dnipro-ukr.com.ua;
за телефоном:
(044) 454-12-80;
у відділеннях «Укрпошти».

ЦИТАТА ДНЯ
«Текст – це лише пікнік, на який автор приносить слова, а читачі – сенс»
(Цвєтан Тодоров)

УВАГА!!!
Пропонуємо всім охочим узяти участь у написанні літературно-критичних статей про нобелівських лауреатів.
Чекаємо на ваші роботи про Томаса Еліота до 31 липня 2016 року.
Найкращу статтю буде опубліковано на сторінках журналу.
Роботи надсилайте за адресою: lit-jur-dnipro-zav.proza@kas-ua.com (із позначкою "Нобелівка").